Aby język giętki…

Aby język giętki…

Za brak właściwej komunikacji z pacjentami lekarze obwiniają brak czasu i narzuconą przez NFZ biurokrację. Tzw. papierologia, sprowadzona dziś do obsługi programu komputerowego (który często się zawiesza), zajmuje tak dużą część konsultacji i badania, że na rozmowę z chorym pozostaje niewiele czasu. Ale nawet krótka wizyta mogłaby sprostać oczekiwaniom obu stron, gdyby umiały ze sobą rozmawiać – wzajemnie się rozumiały, słuchały i wiedziały, jak wyłuszczać to, co chcą powiedzieć. „Zdrowy język” (z podtytułem: „dla lekarza/dla pacjenta”) jest taką właśnie rozmową między medykiem a językoznawcą o nieprawidłowych i udanych spotkaniach w gabinetach lekarskich.

Wiedza i Życie 1/2024 (1069) z dnia 01.01.2024; Książki. Recenzje; s. 78
Reklama