Prastare odmiany roślin uprawnych, nawadniane przez deszcz i użyźniane organicznymi dodatkami, okazały się tak plenne, że Nadimidoddi Vinodamma z Deccan Development Society (DDS), spółdzielni rolniczej w południowych Indiach, może nimi bez problemu wykarmić swoją liczną rodzinę. Prastare odmiany roślin uprawnych, nawadniane przez deszcz i użyźniane organicznymi dodatkami, okazały się tak plenne, że Nadimidoddi Vinodamma z Deccan Development Society (DDS), spółdzielni rolniczej w południowych Indiach, może nimi bez problemu wykarmić swoją liczną rodzinę. Ashish Kothari

Jakość życia: Lepsza przyszłość wymaga przebudowy hierarchii ważności

Moligeri Chandramma odpowiada za bank nasion w DDS. Znajduje się w nim ponad 70 gatunków i odmian roślin uprawnych.Ashish Kothari Moligeri Chandramma odpowiada za bank nasion w DDS. Znajduje się w nim ponad 70 gatunków i odmian roślin uprawnych.
Zawarcie trwałego pokoju z ziemską biosferą wymaga budowy społeczeństw i wzajemnych relacji, których głównym celem będzie poprawa jakości życia – ludzi i nieludzi.

Nikt w jej wiosce nie głodował podczas lockdownu ani też nie ucierpiał z powodu COVID-19 – w marcu zapewniała mnie przez tłumacza Moligeri Chandramma. Mieszka w południowych Indiach, gdzie na kawałku ziemi o powierzchni zaledwie 1,2 ha uprawia ponad 40 gatunków i odmian wielu roślin – głównie prosa, ryżu, soczewicy i licznych przypraw. Chandramma jest członkinią Deccan Development Society (DDS), spółdzielni stworzonej przez około 5000 kobiet należących do Dalitów (kasta uciemiężonych) i Adivasi (rdzenna ludność Indii), którym udało się doskonale zintegrować dbałość o różnorodność biologiczną z produkcją rolną.

Świat Nauki 7.2021 (300359) z dnia 01.07.2021; Zrównoważony rozwój; s. 56