Rysunek Catarina Mouta
Człowiek

Ci bogaci faceci ze swoimi marzeniami o Marsie

Zeynep Tufekci zajmuje stanowisko associate professor na University of North Carolina School of Information and Library Science. Regularnie publikuje w New York Timesie. W 2017 roku Yale University Press oublikowała jej ksiażkę Twitter and Tear Gas: The Power and Fragility of Networked Protest.Nick Higgins Zeynep Tufekci zajmuje stanowisko associate professor na University of North Carolina School of Information and Library Science. Regularnie publikuje w New York Timesie. W 2017 roku Yale University Press oublikowała jej ksiażkę Twitter and Tear Gas: The Power and Fragility of Networked Protest.
Ich obsesyjne zainteresowanie kosmosem ma korzenie w „klasycznej” fantastyce naukowej – ale istnieje też fantastyka bardziej ukierunkowana społecznie

Miliarder Elon Musk, właściciel Tesli i SpaceX, usiłuje wykupić wszystkie domy w Boca Chica w stanie Teksas – maleńkiej miejscowości liczącej zaledwie 26 mieszkańców – aby móc wykorzystać ten teren do wystrzelenia statku kosmicznego na Marsa. Jest przekonany, że wyśle tam ludzi już w ciągu najbliższej dekady.

Szef Amazona Jeff Bezos również jest właścicielem firmy kosmicznej, Blue Origin, i postrzega ten projekt jako przygotowanie do zakładania kolonii w kosmosie.

Świat Nauki 1.2020 (300341) z dnia 01.01.2020; Na styku; s. 18