Biolodzy zbierają w pośpiechu informacje na temat nowych gatunków. Dane te mają posłużyć do stworzenia nowej polityki gospodarczej, która będzie wspierała bioróżnorodność, zamiast ją niszczyć. Biolodzy zbierają w pośpiechu informacje na temat nowych gatunków. Dane te mają posłużyć do stworzenia nowej polityki gospodarczej, która będzie wspierała bioróżnorodność, zamiast ją niszczyć. Felipe Villegas Instituto de Investigación de Recursos Biológicos Alexander von Humboldt

Wojna i pokój w przyrodzie

Naukowcy łączą siły z lokalnymi ekspertami, takimi jak Saul Sanchez...Rachel Nuwer Naukowcy łączą siły z lokalnymi ekspertami, takimi jak Saul Sanchez...
Po trwającej 50 lat wojnie domowej Kolumbia chce stworzyć gospodarkę, której fundamentem będzie niezwykła bioróżnorodność tego kraju

Grube fioletowe chmury gromadzą się od rana nad Cubarą, ściągając tu wiatr przynoszący pył, który mglistą zasłoną otula niedalekie, lesiste wzgórza. W końcu przychodzi deszcz, który okazuje się ulewą walącą z całej siły o metalowe dachy, wypełniającą wodą rowy melioracyjne i zmieniającą drogi w rzeki. Grupa biologów niedawno przybyłych z Bogoty zgromadziła się na werandzie w oczekiwaniu na poprawę pogody. Przyjechali z misją. Chcą odnaleźć i opisać jak najwięcej nowych gatunków ptaków.

Od 1961 roku żaden naukowiec nie przeprowadził takich badań w tym odległym zakątku północno-wschodniej Kolumbii, głównie dlatego, że jeszcze parę lat temu byłoby to zbyt ryzykowne.

Świat Nauki 12.2019 (300340) z dnia 01.12.2019; Zrównoważony rozwój; s. 36