Kto sieje dezinformację, ten zbiera wygraną?
Już wielki chiński myśliciel Sun Zi wiedział, że wojnę można wygrać fałszywym słowem. Bez podjęcia wysiłku poznawczego zginiemy pod naporem oszczerstw na zamówienie.
1 marca 2022
Pracownicy oddziału Metro Banku w Harrow w północno-zachodnim Londynie nie kryli zdumienia, gdy w ciepłe majowe przedpołudnie 2019 r. do kas zaczęła ustawiać się coraz dłuższa kolejka. Z każdym kwadransem osób przybywało, i to w takiej liczbie, że ludzie musieli czekać na zewnątrz. Okazało się, że powodem zamieszania stała się wiadomość rozesłana przez komunikator WhatsApp, jakoby bank przeżywał trudności finansowe i znalazł się na krawędzi bankructwa. Na reakcję zaniepokojonych klientów nie trzeba było długo czekać.
Wiedza i Życie
3/2022
(1047) z dnia 01.03.2022;
Społeczeństwo;
s. 44
Oryginalny tytuł tekstu: "Oszczerstwa na zamówienie"