Co widzisz, to kupujesz
Supermarkety, odpowiednio układając i promując towary, mogą zmienić nawyki żywieniowe klientów na zdrowsze
1 marca 2018
Wejdź z pustym żołądkiem do sklepu spożywczego, a zapewne wyjdziesz z niego z kilkoma artykułami, których wcale nie zamierzałeś kupić. Głód to jednak nie jedyny czynnik wpływający na to, co kupujesz pod wpływem impulsu. Naszymi wyborami konsumenckimi da się manipulować także poprzez odpowiednie ustawienie półek z towarami. W ten sposób można osłabić lub też wzmocnić zdrowe nawyki.
Gorącymi punktami w sklepie są półki znajdujące się w pobliżu kas. Z badań wynika, że zazwyczaj są tam umieszczane produkty spożywcze zawierające duże ilości cukru oraz słone przekąski.
Świat Nauki
3.2018
(300319) z dnia 01.03.2018;
Skaner;
s. 15