Ilustracja Vanessa Brantley Newton
Człowiek

Trzeba rozmawiać z uczniami o rasizmie

Nowe przepisy zabraniają takich lekcji, a przecież dialog zmniejsza uprzedzenia i ich dotkliwe skutki

„Gdzie są teraz rdzenni Amerykanie?” – zapytali w zeszłym roku uczniowie piątej klasy w Iowa City. Ich nauczycielka Melanie Hester mogła odpowiedzieć na wiele sposobów. Wskazać, że rdzenni Amerykanie żyją w miastach i miasteczkach w całych Stanach Zjednoczonych. Około 20% mieszka w rezerwatach, co Hester mogła wykorzystać do rozpoczęcia dyskusji na temat przymusowego przesiedlania i izolowania plemion przez rząd. Mogła również opowiedzieć, jak europejscy i amerykańscy osadnicy brutalnie zabili wielu rdzennych Amerykanów w XVIII i XIX wieku.

Tymczasem zignorowała pytanie i kontynuowała lekcję, nie objaśniając uczniom kontekstu historycznego, który pozwoliłby im zrozumieć teraźniejszość. Nauczyciele w całym kraju unikają bezpośrednich rozmów o rasie, rasizmie i nierównościach rasowych ze względu na przepisy prawne wprowadzone ostatnio w kilku stanach.

Świat Nauki 12.2022 (300376) z dnia 01.12.2022; Siła myśli; s. 20
Reklama