Grupa ludzi z gatunku Homo heidelbergensis – typowanego na ostatniego wspólnego przodka nas, neandertalczyków i denisowian – dobija schwytanego w pułapkę słonia (wizja artysty). Grupa ludzi z gatunku Homo heidelbergensis – typowanego na ostatniego wspólnego przodka nas, neandertalczyków i denisowian – dobija schwytanego w pułapkę słonia (wizja artysty). Indigo

Zimny prysznic dla Homo

Około 900 tys. lat temu, gdy na Ziemi na całego rozkręcała się epoka lodowcowa, nasi przodkowie niemal wymarli.

Plejstocen, czyli epoka lodowcowa, zaczął się 2,5 mln lat temu i początkowo nie był skrajnie zimny. Szczególnie mocno kaloryfer został przykręcony przed 900– 800 tys. lat. Jak poradzili sobie wtedy nasi przodkowie? Ponieważ szczątki ludzkie i znaleziska archeologiczne z tego okresu są wyjątkowo skromne, naukowcy z Chin i Włoch postanowili zrekonstruować nasze dzieje przy pomocy nowej metody analiz genetycznych. Pozwala ona, jak twierdzą, względnie precyzyjnie oszacować populację przedstawicieli Homo w konkretnym momencie w przeszłości.

Wiedza i Życie 10/2023 (1066) z dnia 01.10.2023; Sygnały; s. 7