Widok obszarów Latona Corona i Dali Chasma na Wenus wygenerowany przez komputer na podstawie danych radarowych otrzymanych przez sondę Magellan. Widok obszarów Latona Corona i Dali Chasma na Wenus wygenerowany przez komputer na podstawie danych radarowych otrzymanych przez sondę Magellan. NASA and JPL

Egzoplaneta tuż za rogiem

Powierzchnia Wenus jest zasłonięta przez warstwę nieprzezroczystych chmur z kwasu siarkowego. Do stworzenia tej ilustracji, pokazującej jak planeta wygląda z bliska, wykorzystano dane zebrane przez japoński statek kosmiczny Akatsuki.JAXA, ISAS, DARTS i Damia Bouic Powierzchnia Wenus jest zasłonięta przez warstwę nieprzezroczystych chmur z kwasu siarkowego. Do stworzenia tej ilustracji, pokazującej jak planeta wygląda z bliska, wykorzystano dane zebrane przez japoński statek kosmiczny Akatsuki.
Czego możemy dowiedzieć się od Wenus o planetach spoza Układu Słonecznego

W 1982 roku w zakładzie planetologii Massachusetts Institute of Technology jedynym tematem rozmów było anulowanie przez NASA jej najnowszej flagowej misji – Orbitalnego Radaru Obrazującego Wenus (Venus Orbital Imaging Radar; VOIR). Jedna z nas (Dyar) pracowała tam wówczas nad doktoratem. (Pozostałe osoby były wtedy jeszcze w college’u albo w szkole podstawowej). Doktoranci płakali otwarcie na korytarzach, a pracownicy naukowi kręcili głowami. Nowo wybrana administracja Reagana wprowadziła radykalne cięcia w budżecie przeznaczonym na badania kosmosu i VOIR stała się jedną z ofiar.

Świat Nauki 3.2019 (300331) z dnia 01.03.2019; Planetologia; s. 26