Ilustracja Matt Collins

Jak skutecznie podgrzać atmosferę

Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.Nick Higgins Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.
Rzut oka wstecz na zwariowaną zimową pogodę

Kiedy będziesz czytał te słowa, zima powinna zwalniać już uścisk na większości obszarów północnej półkuli. Ale w swoim najgorszym okresie była brutalnie sroga. Tutaj, w Nowym Jorku 31 stycznia temperatura spadła do prawie -17°C. W Chicago też było -17°C, tyle że w najcieplejszym momencie. W najzimniejszym -29°C i było to o dwa stopnie więcej od minimum z poprzedniego dnia. Natomiast temperatura odczuwalna w Wietrznym Mieście wyniosła -46°C lub -47°C, zależnie od tego, która stacja pogodowa podawała te przerażające informacje.

Świat Nauki 5.2019 (300333) z dnia 01.05.2019; Anty(po)waga. Na tropach farsy; s. 75