Ilustracja Matt Collins
Struktura

Na nią można liczyć czyli jak matematyka przydaje się fizyce

Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.Nick Higgins Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.

Na początku swojej nowej książki historyk fizyki Graham Farmelo cytuje Nimę Arkani-Hameda, fizyka teoretycznego z Institute for Advanced Study (IAS) w Princeton: „osłuchiwać przyrodę możemy nie tylko skupiając się na samych eksperymentach, lecz także próbując dociec, jak z użyciem zaawansowanej matematyki objaśnić rezultaty tych eksperymentów. Można by rzec, że cały Wszechświat mówi do nas liczbami”. Ale spokojnie, nie miał na myśli numerologii.

Przytoczony fragment posłużył za tytuł całej książki: „Wszechświat mówi liczbami” („The Universe speaks in Numbers”).

Świat Nauki 9.2019 (300337) z dnia 01.09.2019; Anty(po)waga. Na tropach farsy; s. 75