Ilustracja Dan Saelinger
Struktura

Czy możesz „podkręcić” swoje dziecko?

Na rynku są setki zabawek, dzięki którym, według zapewnień producentów, nasze dzieci nauczą się szybciej chodzić, uczyć, czytać i liczyć – przeważnie nie ma na to żadnych dowodów

Kiedy syn Setha Pollaka skończył rok, Seth i jego żona Jenny Saffran wybrali się do sklepu dziecięcego niedaleko ich domu w Madison w stanie Wisconsin. Chcieli kupić gryzak – nic specjalnego, kawałek chłodzonej gumki łagodzącej ból dziąseł dziecka. Wędrując wzdłuż rzędów misiów i rowerków, dotarli do właściwego regału. Wzięli z półki jeden z droższych produktów. Na opakowaniu widniał napis: „Wspiera rozwój motoryki oralnej i umiejętności werbalnych”.

Świat Nauki 7.2018 (300323) z dnia 01.07.2018; Neuronauki; s. 32
Reklama