Jak uczłowieczyć sztuczną inteligencję
Rozwój sztucznej inteligencji nabrał tempa, dzięki badaniu procesu uczenia się dzieci
1 lipca 2017
Każdy, kto spędza wiele czasu z dziećmi, jest zdziwiony tym, że w niezmiernie krótkim czasie uczą się one tak wielu rzeczy. Filozofowie już od czasów Platona próbowali zmierzyć się z tą zagadką, ale nie znaleźli satysfakcjonującego rozwiązania. Mój pięcioletni wnuczek, Augie, wie bardzo dużo na temat roślin, zwierząt i zegarów, nie wspominając już o dinozaurach i statkach kosmicznych. Potrafi zrozumieć, czego oczekują inni ludzie, jak myślą i co odczuwają. Swoją wiedzę wykorzystuje, aby ocenić to, co widzi i słyszy, i wyciągnąć na tej podstawie wnioski.
Świat Nauki
7.2017
(300311) z dnia 01.07.2017;
Uczenie maszynowe;
s. 56