Model samolotu o konstrukcji „double bubble” D8 w skali 1:11. Model samolotu o konstrukcji „double bubble” D8 w skali 1:11. Dzięki uprzejmości Nasa, Mit i Aurora Flight Sciences.

Czystsze niebo

co przełoży się na oszczędności paliwa.Dzięki uprzejmości Davida C. Bowmana i Nasa Langley Research Center. Podstawowe modyfikacje, poszerzony kadłub i inaczej umiejscowione silniki, pozwolą zmniejszyć masę oraz opór aerodynamiczny, co przełoży się na oszczędności paliwa.
Nowe rozwiązania konstrukcyjne samolotów mają obniżyć zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych

Spaliny emitowane przez samoloty to poważny i coraz większy problem dla klimatu. Gdyby lotnictwo potraktować jako osobne państwo, zajęłoby ono siódme miejsce na świecie pod względem emisji dwutlenku węgla. Eksperci ostrzegają, że jeżeli konstrukcja samolotów nie ulegnie zmianie, to do roku 2050 z powodu rosnącej liczby lotów ilość emitowanych przez latające maszyny zanieczyszczeń się potroi. Aby zapobiec spełnieniu się tej przerażającej wizji, zespół naukowców z Massachusetts Institute of Technology wspólnie z badaczami z ośrodków rządowych i przemysłowych próbują istotnie zmienić budowę samolotów.

Świat Nauki 3.2018 (300319) z dnia 01.03.2018; Skaner; s. 14