. . Archiwum
Technologia

Rozszerzenie rzeczywistości, czyli rusza 2. edycja Immersion Festival

Dyskusje o metawersum, wyniki badań o interakcji człowieka z rzeczywistością cyfrową, tokenizacja sztuki – to niektóre z tematów „festiwalu w goglach”, który odbędzie się 11–13 grudnia 2022 r. w Warszawie. Pokaz festiwalowy to zaś prawie 30. utworów XR z Polski, USA, Wlk. Brytanii, Danii, Niemiec, Ukrainy, Kanady, Francji, RPA i Korei Południowej.

Immersion Festival to jedyne w tej części Europy wydarzenie poświęcone w 100 proc. wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Na jego uczestników czekają projekty różnorodne tematycznie i formalnie. Zaprezentowana zostanie m.in. dokumentacja początku rewolucji w Ukrainie – „Aftermath VR: Euromaidan”, której towarzyszy „Gloomy Eyes” – wystawa fotografii wykonanych po napaści Rosji na ten kraj. Zobaczymy „On the Morning You Wake” opowieść o doświadczeniach ludzi, którzy przez 38 minut byli przekonani, że stanęli w obliczu zagłady nuklearne. Wśród zaplanowanych tytułów znajdą się także nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych „Traveling While Black”, „Container” i „Glimpse” czy najnowsze polskie produkcje: „Self”, „Kino” oraz „Podwodna misja”. Częścią programu są również zrealizowane w technologii VR interaktywne prace studentów, które pierwszy raz staną do konkursu o Immersion Award (swojego faworyta wybierze także publiczność).

Wydarzenia w dniach 11–12 grudnia 2022 r., w godz. 11–19 zaplanowano w Pałacu Kultury i Nauki (pl. Defilad 1, sala Broniewskiego, IV piętro).

Immersion Festival 2022 to m.in. rozmowy o rozwijających się rynkach dystrybucji utworów VR.ArchiwumImmersion Festival 2022 to m.in. rozmowy o rozwijających się rynkach dystrybucji utworów VR.


Drugiego dnia – w poniedziałek, 12 grudnia – wystawie doświadczeń VR, będzie towarzyszyła część konferencyjna. Podczas paneli i prezentacji eksperci dyskutować będą na następujące tematy:
• metawersum – jego potencjale i zagrożeniach,
• tokenizacji sztuki i wirtualnych rynkach,
• rodzących się programach badań i finansowaniu interdyscyplinarnych projektów z wykorzystaniem technologii XR,
• rozwijających się rynkach dystrybucji utworów VR,
• polskim sektorze kreatywnym na arenie międzynarodowej.

Zaprezentowane zostaną wyniki badań na temat interakcji człowieka z rzeczywistością cyfrową, zmian zachodzących w sztuce pod wpływem nowych mediów i roli nowych technologii w kulturze.

Trzeci dzień festiwalu odbędzie się w Centralnym Domu Technologii przy ul. Kruczej 50. Od godz. 10 eksperci dyskutować tutaj będą o wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości w nauce, edukacji, kulturze i sztuce. Przedstawione zostaną wyniki analiz prezentujących wpływ VR na wyniki przyswajania wiedzy, a badaczki i badacze podejmą próbę nakreślenia bezpiecznych ram korzystania z technologii w projektach kulturalnych i edukacyjnych. Ciekawe rozwiązania i narzędzia XR dla swoich działań w panelach i prezentacjach znajdą tego dnia pracownicy muzeów, domów kultury, galerii sztuki, archiwów i szkół, a także edukatorki i edukatorzy z organizacji pozarządowych. Swoje projekty VR zaprezentuje kilkanaście polskich instytucji, firm i organizacji z obszaru kultury i edukacji. Dodatkowo przedstawiciele uczelni wyższych włączą się w dyskusję o wyzwaniach, jakie matawersum i wirtualna rzeczywistość stawiają przed nimi pod kątem planowania programu nauczania.

Partnerami medialnymi festiwalu jest pulsar oraz „Wiedza i Życie” i „Świat Nauki”.


Immersion Festival 2022
Organizator: Fundacja Koncept Kultura
11–12 grudnia 2022 r., w godz. 11–19: PKiN, pl Defilad 1 (sala Broniewskiego, IV piętro)
13 grudnia 2022 r., w godz. 10–17: Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50 w Warszawie
Wstęp wolny
Rejestracja do części konferencyjnej: https://immersionfestival.pl/rejestracja/
Więcej informacji: www.immersionfestival.pl