Narzędzia AI do marketingu, które trzeba znać i wykorzystywać Narzędzia AI do marketingu, które trzeba znać i wykorzystywać mat. pr.
Technologia

Narzędzia AI do marketingu, które trzeba znać i wykorzystywać

Jeżeli „siedzisz” w marketingu nie od dziś, to z pewnością zaczynasz dostrzegać, że coraz więcej firm oferuje narzędzia wykorzystujące algorytmy sztucznej inteligencji. Nie ma praktycznie tygodnia, w którym nie pojawiłaby się kolejna funkcjonalność wspierająca obszarów copywritingu, SEO, kampanii płatnych, e-mail marketingu i wielu, wielu innych.

Jednocześnie musisz przyznać, że coraz częściej prawdziwa sztuka polega więc na tym, jak z nich korzystać, ale najpierw – co tak w zasadzie warto wybrać. Dlatego w tym wpisie przyjrzymy się kilku narzędziom AI, które powinny znaleźć się w Twoim marketingowym arsenale.

Ponadto, tym artykułem postaram się udowodnić, że nie taki diabeł straszny, jak go malują. Natomiast sztuczna inteligencja to nie zagrożenie dla Twojego stanowiska pracy.

Przeciwnie! To cały wachlarz narzędzi, które (o ile dobrze wykorzystane) pozwolą Ci wykonywać ją lepiej, szybciej i efektywniej. Ty z kolei zyskasz czas na tworzenie koncepcji, strategii i szeroko pojętą pracę kreatywną.

Oprogramowanie AI wspierające marketing – przykłady:

Oto narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję, dzięki którym Twój marketing już nigdy nie będzie taki sam i z pewnością wejdzie na wyższy poziom. Chcesz je poznać? No to zaczynamy!

#1 ChatGPT

Numer jeden na naszej liście z pewnością nie jest (a przynajmniej nie powinien być) dla Ciebie żadnym zaskoczeniem. Można powiedzieć, że jest protoplastą i to właśnie od niego zaczęło się prawdziwe “boom”, przełom, a wręcz rewolucja związana z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji.

ChatGPT – jak to działa?

Korzystanie z możliwości, jakie daje ChatGPT przypomina zwyczajną rozmowę z drugim człowiekiem (w końcu stąd w jego nazwie znajduje się właśnie słowo “chat”). Po założeniu konta oraz zalogowaniu się do panelu, Twoim oczom ukazuje się prosty interfejs, w którym możesz komunikować się z oprogramowaniem.

Taka „rozmowa” najczęściej przyjmuje formę zwykłych komend, które w fachowej nomenklaturze nazywają się promptami.

Konstrukcja, długość, jak i złożoność promptu, zależą wyłącznie od Ciebie. Możesz ograniczyć się do zadania zwykłych pytań (np. Co to jest e-mail marketing?). Możesz również wydać bardziej rozbudowane polecenie (np. Stwórz artykuł pt. „Co to jest e-mail marketing?”. Kieruj go do początkujących czytelników. W treści umieść nagłówki z parametrami h2 i h3, zastosuj wypunktowania i pogrubienia, a na końcu - dodaj podsumowanie. Artykuł powinien liczyć minimum 5000 znaków ze spacjami).

Do czego w działaniach marketingowych wykorzystasz ChatGPT?

Oczywiście, tworzenie contentu to tylko jedno z wielu zastosowań tego rozwiązania. ChatGPT jest modelem językowym, co oznacza, że w teorii może wykonywać dziesiątki, setki, a być może nawet tysiące poleceń. I co najlepsze - wcale nie muszą być one związane tylko z produkcją treści.

Przy jego pomocy z powodzeniem możesz m.in.:

  • Opracowywać strategie komunikacji.
  • Generować pomysły oraz gotowe tematy na publikacje.
  • Określać grupy docelowe i persony.
  • Tworzyć koncepcje testów A/B.
  • I wiele, wiele więcej.


Warto wiedzieć: ChatGPT może działać „samodzielnie”. Jednak powstają do niego dedykowane wtyczki, które ułatwiają używanie oraz znacząco rozszerzają jego możliwości. W ten sposób można mu polecić, chociażby: napisanie e-booka, skryptu video, a nawet polecenia dla Midjourney (o czym za moment).

#2 Midjourney

Jeżeli brak talentu oraz umiejętności pracy z profesjonalnym oprogramowaniem do tej pory skutecznie hamowały Cię przed tworzeniem grafik - oto rozwiązanie. Od teraz, jeśli tylko chcesz tworzyć różnorodne koncepcje, będziesz potrzebować tylko wyobraźni i odrobimy wiedzy na temat działania AI.

Jak działa Midjourney?

Wcale nie przesadzę, jeśli napiszę, że Midjourney to „taki ChatGPT - tylko, że w wersji graficznej”. Działa podobnie, do omówionego wyżej narzędzia. Jednak, zamiast generować treści pisane - dostarcza po prostu grafiki.

Poza odmiennym interfejsem - zasada korzystania również jest zbliżona. Wystarczy, że zasilisz narzędzie odpowiednim promptem, a w zamian Midjourney wygeneruje grafikę.

Pamiętaj: podobnie, jak w przypadku ChataGPT - im bardziej rozbudowany i precyzyjny prompt, tym lepsze wyniki generuje sztuczna inteligencja.

W jaki sposób Midjourney wesprze marketing Twojej firmy?

Paradoksalnie, choć to AI (które opiera się na już dostępnych danych) - wszystko zależy właściwie od Twojej wyobraźni. Możliwości Midjourney są praktycznie nieograniczone. Za jego pomocą możesz bowiem tworzyć:

  • Kreacje graficzne do reklam, banerów itp.
  • Projekty opakowań.
  • Koncepcje, które następnie wykorzystasz do dalszej „obróbki”.
  • Grafiki, które są łudząco podobne do prawdziwych zdjęć - przedstawiających „żywych” ludzi, krajobrazy, zwierzęta czy rośliny.
  • I w zasadzie wszystko, co tylko chcesz :).

#3 Kreator Newsletterów AI oraz Generator kampanii AI

Czas przyjrzeć się narzędziom oferowanym przez GetResponse. Z pewnością nazwy nie pozostawiają złudzeń. Jednak mimo to - spieszymy z krótkim wyjaśnieniem.

Kreator emaili AI to Twoja recepta na brak czasu oraz pomysłów na tworzenie treści na potrzeby kampanii email marketingowych. Wystarczy, że zasilisz go kilkoma wskazówkami, a zaawansowany algorytm sam napisze, a następnie zaprojektuje dla Ciebie gotową wiadomość, którą wyślesz do swoich odbiorców. Brzmi ciekawie, prawda?

Opis działania Kreatora newsletterów AI

Korzystanie z możliwości naszego kreatora AI jest bardzo proste. Całość wymaga jedynie 4 prostych kroków:

  • Po pierwsze - określ cel swojego emaila. Wystarczy, że podasz kilka kluczowych informacji na temat wiadomości, wskażesz, czym zajmuje się Twoja firma, do kogo kierujesz mailing oraz jaki ma mieć charakter.
  • Po drugie - wybierz ton komunikacji. Do wyboru masz kilka opcji, w tym: przekonujący, formalny, inspirujący, informacyjny, przyjazny i neutralny.
  • Po trzecie - wybierz design. Zdecyduj, jaki układ oraz jakie kolory mają zostać użyte w Twoim mailingu.
  • Po czwarte - dodaj personalizację i wyślij gotowy mailing :)!

Ponadto, do Twojej dyspozycji jest również Generator tematów AI, który wygeneruje propozycje tematów dla Twojej wiadomości.

Generator kampanii AI

To narzędzie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i przetwarzanie języka naturalnego.

Dzięki technologii OpenAI, wygenerujesz spersonalizowany landing page, email powitalny i newsletter za pomocą kilku kliknięć. Stworzone przez AI te trzy zasoby pomogą Ci w przygotowaniu wysoko konwertującej kampanii marketingowej.

Co przygotujesz dzięki Generatorowi kampanii AI:

  • Landing page - prostą stronę internetową z formularzem zapisu na newsletter.
  • Wiadomość powitalną - mail wysyłany do użytkownika od razu po wypełnieniu formularza.
  • Newsletter – wiadomość, która pomoże zbudować odbiorcy relację z Twoją marką.

Opis działania Generatora kampanii AI

  • Dodaj nazwę kampanii oraz wybierz listę, do której zostaną dodani nowi subskrybenci
  • Dostosuj wiadomość – odpowiedz na kilka pytań, aby dostarczyć sztucznej inteligencji kontekst do wygenerowania treści. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe, określ grupę odbiorców, branżę oraz dodaj nazwę firmy. Następnie, określ jaki ton ma mieć Twoja kampania.
  • Zaprojektuj design – wybierz schemat kolorystyczny, który będzie motywem przewodnim oraz dodaj swoje logo.

Gotowe!

Jak możesz wykorzystać powyższe narzędzia w marketingu swojej organizacji?

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz, czy też Twoja przygoda z email marketingiem trwa już od dłuższego czasu. Kreator emaili AI oraz Generator kampanii AI mogą stać się funkcjonalnościami, które na dobre zadomowią się w Twoich działaniach promocyjnych.

Z powodzeniem wykorzystasz je do promocji, gdzie posłużą Ci do tworzenia regularnych newsletterów, realizowania kampanii promocyjnych i sprzedażowych, a także treści na potrzeby mniej lub bardziej rozbudowanych automatyzacji.

Prowadzisz biznes usługowy (skierowany do klientów z sektorów B2C lub B2B)? Żaden problem! W tym obszarze również sprawdzą się wyśmienicie.

Narzędzia AI, które wspierają marketing. Jesteś „za” czy „przeciw”?

Wybór należy oczywiście do Ciebie. Pozostaniesz „w okopach” i za wszelką cenę będziesz bronić swojego statusu - jednocześnie deprecjonując AI? Czy pójdziesz z duchem czasu i sprawisz, że AI owszem - zabierze Ci pracę, ale wyłącznie tę, której nie chcesz wykonywać (czytaj: nudną, powtarzalną i czasochłonną)?

My już doskonale wiemy, że współpraca ze sztuczną inteligencją zwyczajnie się opłaca. Mamy nadzieję, że Ty też już wkrótce się o tym przekonasz!


Materiał przygotowany przez GetResponse.