Neil Harbisson nie rozróżnia kolorów. Ich postrzeganie umożliwia mu specjalny implant. Neil Harbisson nie rozróżnia kolorów. Ich postrzeganie umożliwia mu specjalny implant. East News

Artyści wszczepiają sobie urządzenia, żeby zyskać nowe zmysły. Ma to sens?

Biologie fantastyczne: „Atlas”, czyli synergia człowieka i AI

Biologie fantastyczne: „Atlas”, czyli synergia człowieka i AI

Połączenie „organicznego” mózgu z robotem zasilanym sztuczną inteligencją to wytwór fantazji? A może kwestia niedalekiej przyszłości?

Cyborgiczni artyści chcą głębszego kontaktu ze światem. Wszczepiają sobie urządzenia, które pozwalają zyskać „nowe” zmysły. Jednak ewolucja nie bez powodu obdarzyła nas ich ograniczoną liczbą.

Kai Landre, osiemnastoletni muzyk z Barcelony, chce poszerzyć swoją percepcję i sięgnąć nią poza Ziemię. Planuje wszczepić sobie odbiornik, który pozwoli mu „usłyszeć” cząstki promieniowania kosmicznego docierającego do Ziemi. W tym postanowieniu utwierdzają go kontakty z innymi hiszpańskimi artystami, którzy sami siebie nazywają cyborgami, ponieważ wszyli już sobie do ciał aparaturę symulującą zmysły, umożliwiającą odbieranie bodźców wykraczających poza typowy biologiczny pakiet człowieka.