Rys. 1 Rys. 1 Marek Penszko
Strona główna

Starcie czwórek czyli Teeko-reaktywacja

Rys. 2Marek Penszko Rys. 2
Zagadka numeru.

Ogólna zasada jest następująca: w polach pokratkowanego prostokątnego diagramu m×n dwaj gracze na przemian stawiają znaki – zwykle jeden kółka, drugi krzyżyki. Wygrywa ten, kto jako pierwszy utworzy ciągły rząd k swoich znaków – poziomy, pionowy lub ukośny – na przekątnych k pól. Jeśli m=n=k=3, to grą jest tradycyjna dziecięca kółko i krzyżyk. Jeżeli zaś m i n nie są ograniczone i k=5, to mamy równie tradycyjny kółko i krzyżyk na nieograniczonej planszy, który w podstawowej wersji nosi rodzimą japońską nazwę go moku.

Świat Nauki 8.2023 (300384) z dnia 01.08.2023; Umysł giętki; s. 70
Reklama