Ilustracja Alison Seiffer
Człowiek

Dobry start

Przedszkolak pracowicie wyjmuje nasiona z owocu, ćwicząc w ten sposób skupianie uwagi na jednej czynności.Breakthrough Montessori Przedszkolak pracowicie wyjmuje nasiona z owocu, ćwicząc w ten sposób skupianie uwagi na jednej czynności.
Dzieci chodzące do przedszkoli, w których są zachęcane do rozwijania języka mówionego i umiejętności koncentracji, radzą sobie lepiej w szkole i poza nią

Dawn Bradley, nauczycielka nauczania początkowego spędzająca wiele czasu z dziećmi w wieku trzech, czterech i pięciu lat, wie jedno: są niedoceniane. „Mają po prostu wykonywać polecenia, a pytane, odpowiadać w najprostszy sposób: tak lub nie” – mówi. Tymczasem Bradley w ciągu pięciu lat pracy w Libertas School of Memphis w Tennessee spotkała mnóstwo dzieci w wieku przedszkolnym uparcie próbujących rozwiązywać problemy matematyczne, uczących się okazywania grzeczności po przypadkowym zderzeniu się z koleżanką lub kolegą czy też zadających wnikliwe pytania na każdy temat, choćby budowy owadów lub rzeki Missisipi, płynącej przez Memphis.

Świat Nauki 11.2019 (300339) z dnia 01.11.2019; Edukacja; s. 64
Reklama