Strona główna

Deklaracja dostępności serwisu Projektpulsar.pl

Polityka Sp. z o.o. SKA zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Projektupulsar.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Status zgodności z wymaganiami

W czerwcu 2025 r. spółka przeprowadziła samo oceniający audyt dostępności serwisu popularnonaukowego Projektpulsar.pl. Audyt wykonano ręcznie oraz automatycznie przy pomocy narzędzia Chrome Lighthouse. Badaniem objęto wszystkie typowe strony, powtarzające się elementy i funkcjonalności serwisu, a także proces zakupu subskrypcji. W wyniku przeprowadzonego audytu oceniono, że serwis dostępny pod adresem Projektpulsar.pl jest częściowo zgodny z ustawą o dostępności cyfrowej.

Treści niedostępne

Kryteria WCAG 2.1, które nie zostały spełnione:

  • logotyp, metki, grafiki i zdjęcia nie posiadają tekstów alternatywnych;
  • serwis nie działa poprawnie przy użyciu fokusu (TAB);
  • linki, przyciski, pozycje w menu nie mają jasnych opisów, jakimi obiektami są;

Kryteria WCAG 2.1, które zostały spełnione częściowo:

  • zbyt mały kontrast tła i treści serwisu;
  • zbyt mały kontrast części ikon w stosunku do tła serwisu;
  • fokus (TAB) jest mało widoczny, potrzebne wyraźniejsze wyróżnienie;
  • nie do wszystkich elementów stron daje się dotrzeć używając klawiatury / fokusu (TAB), np. do wyszukiwarki po serwisie;
  • nie dla każdej strony zapewniono alternatywną metodę dotarcia;
  • utrudnione korzystanie z konta użytkownika przy dużym powiększeniu czcionki;
  • brak site-mapy.

Pozostałe kryteria

Zostały spełnione w pełni lub nie mają zastosowania w przypadku serwisu popularnonaukowego, ze względu na brak funkcjonalności typowych dla stron e-commerce, społecznościowych czy zawierających materiały video.

Planowane działania

  • Dostosowanie elementów graficznych, nawigacji i opisów do wymogów WCAG 2.1,
  • Umożliwienie pełnego korzystania z serwisu przy użyciu klawiatury i fokusu (TAB);
  • Poprawienie szaty graficznej i kodu CSS, by poprawić kontrast oraz widoczność fokusu,
  • Stopniowe wdrażanie poprawek w 2025 roku w zakresie dostępnych możliwości finansowych Wydawcy serwisu.

Dodatkowe informacje

Sporządzenie deklaracji

  • Data sporządzenia deklaracji: 27 czerwca 2025
  • Data ostatniego przeglądu: 18 czerwca 2025
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Polityka Sp. z o.o. SKA.

Kontakt i informacje zwrotne

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt:

  • Kontakt: Katarzyna Czarnecka
  • E-mail: redakcja@projektpulsar.pl
  • Telefon BOK: (+48 67) 210 86 30, od poniedziałku do piątku w godz.: 9.00 – 16.00

Tą samą drogą można zgłaszać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnych oraz żądania zapewnienia dostępności.

Procedura odwoławcza

W przypadku niezadowalającej odpowiedzi na zgłoszenie, można skontaktować się z:

Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich
https://www.rpo.gov.pl