Wirtualni idole
Gromadzą milionowe widownie, a markom, które promują, przynoszą krociowe zyski. Są piękni, wiecznie młodzi i nigdy nie bywają zmęczeni. Problem polega na tym, że nie istnieją.
1 grudnia 2022
Influencerka Miquela ma wszystko: urodę, talent, młodość i pieniądze. Na Instagramie śledzą ją 3 mln osób. Na swoim koncie prezentowała ubrania Prady i sprzęty Samsunga. Współpracowała ze znanymi aktorami i gwiazdami muzyki. Wywiady z Miquelą publikowały „Vogue” i „The Guardian”. Tak naprawdę jest postacią wygenerowaną graficznie w 2016 r. przez amerykański start-up Brud, specjalizujący się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Na zdjęciach i filmikach Miquela przypomina żywą dziewczynę, choć „życie” zawdzięcza komputerowym algorytmom.
Wiedza i Życie
12/2022
(1056) z dnia 01.12.2022;
Społeczeństwo;
s. 32