Shutterstock
Człowiek

Wirtualni idole

Reklama papierosów Murad.Indigo Reklama papierosów Murad.
Gromadzą milionowe widownie, a markom, które promują, przynoszą krociowe zyski. Są piękni, wiecznie młodzi i nigdy nie bywają zmęczeni. Problem polega na tym, że nie istnieją.

Influencerka Miquela ma wszystko: urodę, talent, młodość i pieniądze. Na Instagramie śledzą ją 3 mln osób. Na swoim koncie prezentowała ubrania Prady i sprzęty Samsunga. Współpracowała ze znanymi aktorami i gwiazdami muzyki. Wywiady z Miquelą publikowały „Vogue” i „The Guardian”. Tak naprawdę jest postacią wygenerowaną graficznie w 2016 r. przez amerykański start-up Brud, specjalizujący się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Na zdjęciach i filmikach Miquela przypomina żywą dziewczynę, choć „życie” zawdzięcza komputerowym algorytmom. Jej twórcy decydują, jakie ubrania prezentuje na zdjęciach, dokąd podróżuje, co je i jakiej muzyki słucha. Oczywiście wszystko z myślą o dochodzie, bo dzięki współpracy z markami, których produkty Miquela promuje, jej „rodzice” z Brud kasują miliony dolarów.

Wiedza i Życie 12/2022 (1056) z dnia 01.12.2022; Społeczeństwo; s. 32
Reklama