Naukowcy planują wysłać wiadomości do innych cywilizacji, wykorzystując kalifornijski Allen Telescope Array (na zdjęciu) lub chiński Five-Hundred-Meter Aperture Spherical Radio Telescope. Naukowcy planują wysłać wiadomości do innych cywilizacji, wykorzystując kalifornijski Allen Telescope Array (na zdjęciu) lub chiński Five-Hundred-Meter Aperture Spherical Radio Telescope. SETI Institute

Kosmiczna rozmowa

Strony z „Beacon in the Galaxy” kodują liczby, obrazują Układ Słoneczny i zachęcają odbiorcę do odpowiedzi na określonej częstotliwości. Naukowcy proponują przesłanie 13 części wiadomości za pomocą kodu binarnego, tak aby odbiorca mógł je złożyć w obrazy. Strony z „Beacon in the Galaxy” kodują liczby, obrazują Układ Słoneczny i zachęcają odbiorcę do odpowiedzi na określonej częstotliwości. Naukowcy proponują przesłanie 13 części wiadomości za pomocą kodu binarnego, tak aby odbiorca mógł je złożyć w obrazy.
Jak wysyłać wiadomości do innych cywilizacji

Jeśli kiedykolwiek natrafimy na inteligentne życie poza Ziemią, pierwszym kluczowym pytaniem będzie: „Jak możemy się porozumieć?”. Międzynarodowy zespół naukowców, kierowany przez Jonathana H. Jianga z należącego do NASA Jet Propulsion Laboratory, opracował niedawno nowy komunikat, który mógłby dotrzeć do pozaziemskich odbiorców. Trzynastoczęściowy program „Beacon in the Galaxy” jest uaktualnieniem przesłania nadanego z Arecibo w 1974 roku – pierwszej wysłanej przez ludzkość wiadomości, którą mogłaby zrozumieć inteligencja pozaziemska.

Świat Nauki 7.2022 (300371) z dnia 01.07.2022; Skaner; s. 6