Astrofizyczka Nia Imara trzyma wydrukowany w 3D glob przedstawiający obłok molekularny, w którym rodzą się gwiazdy. Astrofizyczka Nia Imara trzyma wydrukowany w 3D glob przedstawiający obłok molekularny, w którym rodzą się gwiazdy. Zdjęcie Stephanie Mei-Ling

Dotknąć gwiazd

Imara, która jest zarówno malarką, jak i naukowcem; wykorzystuje sztukę jako inspirację i pomoc w swoich badaniach.Zdjęcie Stephanie Mei-Ling Imara, która jest zarówno malarką, jak i naukowcem; wykorzystuje sztukę jako inspirację i pomoc w swoich badaniach.
Trójwymiarowe wydruki kosmicznych obłoków pomagają odkryć, jak rodzą się gwiazdy

Czy to latający słoń? ludzik z piernika? Kiedy byłam mała, wpatrywałam się w dryfujące po niebie chmury w poszukiwaniu zabawnych kształtów i wyobrażałam sobie ich historie. Teraz jestem profesjonalną obserwatorką gwiazd, ale niewiele się zmieniło. Obecnie szukam wzorów w miejscach narodzin gwiazd – obłokach molekularnych. Kształty, które znajduję w tych gwiezdnych żłobkach, nie tylko pobudzają moją wyobraźnię, ale opowiadają również bardzo realną historię o tym, kiedy, gdzie i jak rodzą się gwiazdy.

Świat Nauki 4.2024 (300392) z dnia 01.04.2024; Astronomia; s. 60