Orki są jednym z wielu gatunków zwierząt doświadczających żałoby po śmierci bliskich. Orki są jednym z wielu gatunków zwierząt doświadczających żałoby po śmierci bliskich. Franco Banfi / Getty Images

Smutek orki

Samica orki znana jako J35 trzymała się ciała swojego zmarłego dziecka przez 17 dni, zanim je w końcu pozostawiła.Center for Whale Research, Whaleresearch.com Samica orki znana jako J35 trzymała się ciała swojego zmarłego dziecka przez 17 dni, zanim je w końcu pozostawiła.
Dlaczego jedne gatunki przeżywają żałobę, a inne nie? Kolejne obserwacje zwierząt przynoszą nowe fakty, przybliżając naukowców do odpowiedzi na to pytanie

W lipcu zeszłego roku orka J35 przykuła uwagę opinii publicznej swoim niezwykłym zachowaniem. J35, nazywana również Tahlequah, jest członkiem obserwowanej od dawna przez naukowców populacji Południowych Rezydentów – orek zamieszkujących Morze Saliszów (Salish Sea), akwen leżący pomiędzy kanadyjską wyspą Vancouver a brzegami kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska oraz amerykańskiego stanu Waszyngton. Orka właśnie wydała na świat młode po półtorarocznej ciąży.

Świat Nauki 4.2019 (300332) z dnia 01.04.2019; Etologia; s. 28