Wstęgowe rudy żelaziste formacji NSB, odsłaniające się w prowincji Quebec w Kanadzie, należą do najstarszych skał osadowych na Ziemi. Część z nich powstała w gorącym środowisku głębokomorskich kominów hydrotermalnych i grzbietów śródoceanicznych. Wstęgowe rudy żelaziste formacji NSB, odsłaniające się w prowincji Quebec w Kanadzie, należą do najstarszych skał osadowych na Ziemi. Część z nich powstała w gorącym środowisku głębokomorskich kominów hydrotermalnych i grzbietów śródoceanicznych. Jonathan ONeil

Bardzo wczesny start życia

Hematytowe włókna i mikroskopijne rurki – pozostałości bakterii sprzed 3,770 mld lat – wypreparowano z czerwonych konkrecji krzemionkowo-żelazistych (jaspis), występujących masowo w skałach formacji NSB.Dominic Papineau Hematytowe włókna i mikroskopijne rurki – pozostałości bakterii sprzed 3,770 mld lat – wypreparowano z czerwonych konkrecji krzemionkowo-żelazistych (jaspis), występujących masowo w skałach formacji NSB.
Kiedy powstało życie na Ziemi? Jest coraz więcej dowodów, że zadziwiająco dawno temu

Prawdopodobnie zaledwie kilkaset milionów lat po uformowaniu planety, w czasach kiedy skorupa ziemska była jeszcze bardzo cienka, a na dodatek ustawicznie wstrząsana eksplozjami wulkanów i rozrywana uderzeniami ciał komicznych różnej wielkości.

Ślady geochemiczne odkryte w październiku 2015 roku przez zespół dr Elizabeth A. Bell z University of California w Los Angeles (UCLA) zdają się wskazywać, że już 4,10 (+/–0,01) mld lat temu istniała materia organiczna o cechach izotopowych zbliżonych do współczesnej biosfery.

Świat Nauki 6.2017 (300310) z dnia 01.06.2017; Skaner; s. 16