1922, Benzyna: „W 1904 roku, kiedy automobil dopiero się spopularyzował, benzyna stanowiła jedną ósmą produkcji przemysłu petrochemicznego, dziś jest to od jednej czwartej do jednej trzeciej; w przypadku nafty spadek wynosi od praktycznie 60% do ledwie jednej ósmej. Z kolei produkcja oleju napędowego, obok benzyny stosowanego w silnikach spalania wewnętrznego i rywalizującego z węglem w wytwarzaniu pary, wzrosła z 16 do 55%.” 1922, Benzyna: „W 1904 roku, kiedy automobil dopiero się spopularyzował, benzyna stanowiła jedną ósmą produkcji przemysłu petrochemicznego, dziś jest to od jednej czwartej do jednej trzeciej; w przypadku nafty spadek wynosi od praktycznie 60% do ledwie jednej ósmej. Z kolei produkcja oleju napędowego, obok benzyny stosowanego w silnikach spalania wewnętrznego i rywalizującego z węglem w wytwarzaniu pary, wzrosła z 16 do 55%.” „Scientific American” , tom 127, nr 2; sierpień 1972

Z archiwum Scientific American

1972 1972
Sierpień

1972

Nauka o stworzeniu

„Najprawdopodobniej nauczanie o Boskim stworzeniu jako teorii naukowej równoważnej teorii ewolucji stanie się w publicznych szkołach w Kalifornii faktem. W 1969 roku State Board of Education zmodyfikował »ramy programowe« od przedszkola po ostatni rok szkoły średniej, zalecając, aby w podręcznikach przedstawiano więcej niż jedną hipotezę powstania Wszechświata, materii, życia i człowieka. Z nowych wytycznych jasno też wynika, że tą inną hipotezą ma być kreacjonizm.

Świat Nauki 8.2022 (300372) z dnia 01.08.2022; Z archiwum Scientific American; s. 80