Ilustracja Kenn Brown/Mondoworks
Struktura

Raport „Czego uczy nas sztuczna inteligencja?”: Nowa matematyka

Międzynarodowa Olimpiada Matematyczna (IMO) to prawdopodobnie najbardziej prestiżowy konkurs dla uczniów szkół średnich. Co roku młodzi ludzie z całego świata rywalizują o upragnione medale – brązowe, srebrne i złote. Wkrótce będą mogły z nimi konkurować programy oparte na sztucznej inteligencji.

W styczniu zespół kierowany przez Trieu H. Trinha z Google DeepMind i New York University, przedstawił w „Nature” nowy program SI o nazwie AlphaGeometry. Naukowcy poinformowali, że program potrafił rozwiązać 25 z 30 problemów geometrycznych z poprzednich IMO, co stanowi wynik zbliżony do tego, jaki osiągnęli złoci medaliści. SI znalazła także ogólniejsze rozwiązanie problemu z IMO w 2004 roku, którego nie zauważyli eksperci.

Uczniowe startujący w IMO mają do rozwiązania w ciągu dwóch dni sześć zadań z różnych działów matematyki.

Świat Nauki 5.2024 (300393) z dnia 01.05.2024; Raport: Czego uczy nas sztuczna inteligencja?; s. 54
Oryginalny tytuł tekstu: "Nowa matematyka"
Reklama