Komputerowy mikroobraz efektu lotosu. Kropelki wody z drobinami zanieczyszczeń uchwycone w momencie staczania się z powierzchni liścia lotosu. Komputerowy mikroobraz efektu lotosu. Kropelki wody z drobinami zanieczyszczeń uchwycone w momencie staczania się z powierzchni liścia lotosu. Wikipedia

Liść lotosu

Budowa chemiczna powierzchni podłoża decyduje o tym, jak zachowa się położona na nim kropla wody.Infografika Jacek Tyczkowski Budowa chemiczna powierzchni podłoża decyduje o tym, jak zachowa się położona na nim kropla wody.
Jeszcze nie tak dawno inżynierię molekularną wkładano między bajki rodem z SF, traktując ją mało poważnie. Teraz następuje rozkwit tej dziedziny. W ubiegłym roku przeznaczono na badania ponad 10 mld dolarów.

Kiedy pewnego wiosennego dnia, a było to jeszcze za moich studenckich czasów, buszowałem po antykwariacie, natknąłem się na książkę pod tytułem „Wiedza o cząsteczce i inżynieria molekularna”, której oryginał ukazał się w USA w 1959 r. Już sama przedmowa napisana przez redaktora i jednego z autorów tej monografii, sławnego profesora Massachusetts Institute of Technology – Artura von Hippla – rozbudzała wyobraźnię i przepowiadała nadchodzącą rewolucję w strategii technologicznego rozwoju świata.

Wiedza i Życie 4/2016 (976) z dnia 01.04.2016; Technika; s. 52