Jeszcze gorętsze rakiety
Struktury z pokręconych włókien, podobne do zapięć typu rzep, dają nadzieję na zwiększenie temperatury pracy silników rakietowych potrzebnych do lotu na Marsa
1 sierpnia 2017
Temperatura we współczesnych silnikach rakietowych osiąga 1600°C, czyli jest dość wysoka, aby stopić stal. Ale w przyszłych konstrukcjach powinna być jeszcze wyższa. W ten sposób można by lepiej wykorzystać energię paliwa i zwiększyć ciąg silnika, a tym samym unoszony ładunek, co ma kluczowe znaczenie w przypadku zaawansowanych samolotów oraz rakiet mających dotrzeć do Marsa.
W poszukiwaniu materiałów dla techniki rakietowej, odpornych na wysoką temperaturę, badacze opracowali wytrzymałe i lekkie materiały kompozytowe zbudowane z włókien węglika krzemu wielokrotnie cieńszych od ludzkiego włosa, które są zatopione w ceramice.
Świat Nauki
8.2017
(300312) z dnia 01.08.2017;
Skaner;
s. 17