Ilustracja Matt Collins
Zdrowie

Koronawirale

Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.Nick Higgins Steve Mirsky pisze felietony do tej rubryki od czasu, gdy północnoamerykańska płyta tektoniczna była oddalona o około 84 cm od miejsca, gdzie spoczywa obecnie. Prowadzi również firmowany przez Scientific American podkast Science Talk.
Witajcie w czasach zarazy

Tego ranka zaskakująco długo zastanawialiśmy się z żoną, czy jest środa, czy czwartek. Piszę ten felieton na początku kwietnia w Nowym Jorku, obecnie światowym epicentrum pandemii COVID-19. Przez ostatnie tygodnie prawie nie wychodziliśmy z domu i dzień był podobny do dnia, co przywiodło mi na myśl film Dzień świstaka, z tym że z odliczaniem kolejnych zgonów.

Jednak ta rubryka ma być ponoć rozrywkowa, więc starałem się znaleźć coś zabawnego w tym horrorze. Na szczęście, trafił mi się poważny australijski astrofizyk, który usiłując skonstruować jakieś przydatne w tych trudnych czasach urządzenie, wepchnął sobie niewielkie, ale potężne magnesy do nosa.

Świat Nauki 6.2020 (300346) z dnia 01.06.2020; Anty(po)waga. Na tropach farsy; s. 75