Pulsar - najciekawsze informacje naukowe. Pulsar - najciekawsze informacje naukowe. Shutterstock
Technologia

Konflikt pokoleń rozgrywa się na TikToku

Dziel, nakręcaj, sprzedawaj, czyli jak zarabiają na nas i jak nas zmieniają sieci społecznościowe
Człowiek

Dziel, nakręcaj, sprzedawaj, czyli jak zarabiają na nas i jak nas zmieniają sieci społecznościowe

Facebook ma 3 mld użytkowników; ponad 2 mld pozyskały YouTube, WhatsApp oraz Instagram. Chińskie WeChat i TikTok mają ponad milion zainteresowanych, wiele innych, w tym Twitter – pół miliona. Aby utrzymywać tak dużą i kosztowną infrastrukturę, obsługującą setki milionów i miliardy użytkowników, potrzeba bardzo dużych pieniędzy. Skąd je brać?

Maszyna chaosu, czyli jaki byłby świat bez Twittera i Facebooka
Technologia

Maszyna chaosu, czyli jaki byłby świat bez Twittera i Facebooka

Przestrzeń demokratycznej debaty zwana sferą publiczną została podporządkowana logice prywatnych globalnych platform medialnych i kaprysom kierujących nimi ekscentrycznych miliarderów. Utopia internetu jako prawdziwej wieży Babel upadła. Możemy na tym zyskać czy tylko stracimy?

Jaki stosunek młodzi użytkownicy platformy z filmikami mają do baby boomers? Sprawdzili to naukowcy z Singapuru.

TikTok to platforma internetowa równie popularna, co kontrowersyjna. Za jej pomocą można umieszczać w sieci maksymalnie 10-minutowe materiały wideo, mające w założeniu formę podobną do teledysków. Niedługo po powstaniu w 2016 r. stała się jednym z najszybciej zdobywających nowych użytkowników mediów społecznościowych (tylko w Polsce jest ich obecnie ponad 10 mln). I to przede wszystkim młodych – 41 proc. to osoby w wieku 16–24 lata.

TikTok budzi kontrowersje przede wszystkim z dwóch powodów.

Reklama