Shutterstock
Książki

Pulsar patronuje. Książka: Gillian Tett, „Siła empatii. Biznes i życie w wielokulturowym świecie”

Intel, Nestlé, General Motors, Procter & Gamble czy Mars – strategie takich gigantów przybliża autorka. I wzywa do zmiany sposobu myślenia w świecie zdominowanym przez technologie. Wydawnictwo Copernicus Center Press rozpoczęło właśnie przedsprzedaż.

Copernicus Center Press o autorce „Siły empatii” pisze skromnie, przedstawiając ją jako doktorkę antropologii, wielokrotnie nagradzaną dziennikarkę finansową, znawczynię ekonomii politycznej. Gillian Tett jest jednak kimś więcej niż tylko specjalistką od gospodarki. Jej praca o globalnym kryzysie finansowym z lat 2007–2008 spotkała się z ogromnym zainteresowaniem mediów ze względu na jej omówienie instrumentów finansowych, które doprowadziły do historycznego załamania rynków, które wstrząsnęły nie tylko Stanami Zjednoczonymi, lecz także całym finansowym światem. W latach 2005–2007 Tett prowadziła badania etnograficzne w amerykańskiej instytucji bankowej J.P. Morgan i odkryła, że jej działania prowadziły do tworzenia instrumentów finansowych, które miały niewielkie podstawy i mogły spowodować poważne zakłócenia gospodarcze. W serii artykułów w „Financial Times” ostrzegała o niebezpieczeństwach związanych z sekurytyzacją (specyficzną techniką refinansowania) i finansowymi instrumentami pochodnymi, pisała też o niewiarygodności agencji ratingowych. Jej książka „Fool's Gold” opowiadała o okresie poprzedzającym kryzys (odegrała również znaczącą rolę w filmie dokumentalnym „Inside Job” z 2010 r.). Była szeroko recenzowana w całym anglojęzycznym świecie i zdobyła prestiżową nagrodę Spear's Book Award dla najlepszej pozycji finansowej (2009).

„Siła empatii” również jest świetnie oceniana na Zachodzie. Stephanie Flanders, redaktorka naczelna działu ekonomicznego agencji Bloomberg oraz redaktorka naczelna „Bloomberg Economics”: „Spoglądanie na świat oczami antropologa zapewniło Gillian Tettt przewagę nad resztą dziennikarzy i myślicieli. W tej książce dzieli się z nami swą sekretną metodą, tłumacząc równocześnie, dlaczego każdy z nas potrzebuje antropologii, aby znaleźć rozwiązanie najbardziej palących współczesnych problemów”.

Z kolei Nial Fergusson, autor „Fatum. Polityka i katastrofy współczesnego świata” pisze: „W świecie, który cechuje zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność, potrzebujemy odtrutki na zawężone spojrzenie. Miłośnicy dziennikarstwa w stylu prezentowanym przez Tett zakochają się w tej książce, ale wyciągną z niej także cenne lekcje – m.in. jak lepiej zrozumieć swoje własne tak znajome, a jednak tak dziwne otoczenie”.

Książka „Siła empatii. Biznes i życie w wielokulturowym świecie” wchodzi do regularnej dystrybucji 20 marca 2024 r., będzie dostępna także w formie e-booka, ale Copernicus Center Press oferuje ją w przedsprzedaży od 29 lutego do 19 marca. W tym czasie będzie na stronie książki w księgarni CCPress obowiązywał rabat 45%.

grafika

„Siła empatii. Biznes i życie w wielokulturowym świecie”
Gillian Tett
przekład: Paweł Szadkowski
Copernicus Center Press
premiera: 20.03.2024
przedsprzedaż tutaj
ISBN: 978-83-7886-768-5
ISBN e-book: 978-83-7886-769-2
352 str.
59,90 zł