Choć linie lotnicze starają się umilać nam czas, ludzie cierpiący na awiofobię myślą tylko o swoim strachu. Choć linie lotnicze starają się umilać nam czas, ludzie cierpiący na awiofobię myślą tylko o swoim strachu. Pawarin Prapukdee / Shutterstock
Technologia

Koszmarne odloty

Aby zostać pilotem samolotu pasażerskiego, trzeba spędzić w powietrzu setki godzin.Atosan/Shutterstock Aby zostać pilotem samolotu pasażerskiego, trzeba spędzić w powietrzu setki godzin.
Co cztery sekundy na świecie startuje jakiś samolot, a podniebne podróże jeszcze nigdy nie były tak dostępne. Mimo to osób bojących się latać nie brakuje.

Flying-V to nazwa samolotu przyszłości, nad którym pracują obecnie holenderskie linie lotnicze KLM i Technische Universiteit Delft. Maszynę zaprojektowano na planie litery V, tak aby w skrzydłach zmieścić kabinę pasażerską, ładownię i zbiorniki paliwa. Futurystyczny kształt nie tylko nadaje jej oryginalny wygląd, ale przede wszystkim sprawia, że samolot zużyje o 20% mniej paliwa niż Airbus A350, który uchodzi obecnie za najbardziej zaawansowany samolot pasażerski na świecie. Odniesienie do A350 nie jest przypadkowe, bo to na nim konstrukcyjnie bazuje prototyp KLM.

Wiedza i Życie 10/2019 (1018) z dnia 01.10.2019; Lotnictwo; s. 40
Reklama

Ten artykuł jest dostępny tylko dla naszych cyfrowych subskrybentów.

Subskrybuj dzisiaj
Ilustracja. Głowa pełna idei.

Jesteś już prenumeratorem? Zaloguj się >